Nissan minimalizuje své distribuční kanály v 30 zemích.
Japonská automobilka Nissan plánuje další omezení svého působení na evropském trhu a přesunutí prodeje a výroby svých aut pod kontrolu partnera v alianci Renault. Uvedla to v pátek agentura Reuters, která se odvolala na japonský deník Jomiuri.
V rámci plánu restrukturalizace, který je přesným opakem expanze firmy realizované v období, kdy na jejím čele stál Carlos Ghosn, Nissan minimalizuje své distribuční kanály v 30 zemích, zejména ve východní Evropě.
Kromě toho plánuje zavřít svůj závod ve španělském městě Ávila, který by měl sloužit jako sklad.
Japonská firma, která očekává za současný obchodní rok rekordní ztrátu, se postupně stahuje z Evropy a do budoucna se výrazněji plánuje zaměřit na domácí trh, jakož i trhy Číny a USA.

Očekává, že za obchodní rok 2020/2021, který skončí 31. března, zaznamená provozní ztrátu 340 miliard jenů (2,69 miliardy eur), nejvyšší v historii. Společnost proto redukuje výrobní kapacitu i počet modelů zhruba o pětinu s cílem snížit provozní náklady do tří let přibližně o 300 miliard jenů.