Pátek, 2 prosince, 2022
magazin

Prokrastinace na vysoké škole: Proč přichází a jak s ní přestat

Prokrastinace studentů je rozšířený a vážný problém, který se týká studentů na všech úrovních. Je to také komplikovaný problém, protože různí studenti prokrastinují z různých důvodů.

Následující článek je ucelený a praktický průvodce problémem studentské prokrastinace. Jeho cílem je pochopit, proč studenti prokrastinuj. To bude přínosné, ať už jste sami studentem, nebo někdo, jako je rodič nebo učitel, který chce studentům pomoci překonat jejich prokrastinaci.

Jednoduchým příkladem studentské prokrastinace je student, který si potřebuje sednout a dokončit domácí úkol, ale místo toho celý den ztrácí čas na internetu a začíná pracovat až pozdě v noci, i když by si přál, aby mohl začít dříve.

Kromě toho jsou další příklady studentské prokrastinace následující:

  • Vysokoškolák, který na několik hodin odkládá učení na test tím, že místo toho prohlíží sociální sítě.
  • Vysokoškolský student, který odkládá psaní seminární práce o týdny až těsně před uzávěrkou tím, že se dívá na televizi, hraje hry a chodí ven.
  • Pokročilý postgraduální student, který odkládá práci na velkém výzkumném projektu nebo disertační práci na celý semestr tím, že je neustále odkládá na pozdější datum a místo toho pracuje na malých a nedůležitých úkolech.

Jak prokrastinace ovlivňuje studenty

Prokrastinace může studentům způsobit řadu problémů, pokud jde o jejich time management, akademický výkon, emocionální pohodu a duševní a fyzické zdraví. konkrétně:

  • Pokud jde o time management, prokrastinace může zabrat značné množství času a studenti často uvádějí, že prokrastinace zabírá více než třetinu jejich každodenních aktivit. Obvykle ve formě chování, jako je spánek, sledování televize nebo hraní her. Může to také způsobit, že se potýkají s dalšími problémy s řízením času, jako je zmeškání důležitých termínů nebo spěchání s dokončením úkolů bez dostatečného času.
  • Pokud jde o studijní výsledky, prokrastinace může vést k různým problémům, včetně horších výsledků zkoušek, horších známek, více neúspěšných kurzů a většího počtu odhlášených přednášek. Mnohé z těchto problémů lze připsat problémům, které prokrastinace způsobuje z hlediska time managementu. Pokud například studenti nedokážou řídit svůj čas neustálým odkládáním učení na důležitý test, pravděpodobně skončí nepřipraveni, a proto dosáhnou horší známky, než by mohli získat, kdyby neodkládali.
  • Pokud jde o emocionální pohodu a duševní a fyzické zdraví, může prokrastinace vést k řadě problémů , jako je zvýšený stres a zvýšená nemocnost . Mnohé z těchto problémů jsou spojeny s problémy, se kterými se studenti setkávají, pokud jde o jejich time management a akademický výkon. Pokud například student odevzdá úkol pozdě kvůli prokrastinaci a nakonec dostane špatnou známku, může ze svého chování pociťovat úzkost, vinu a stres.


    Tip: Trápí vás prokrastinace a přitom zrovna musíte vypracovat vaši závěrečnou práci? Nejste v neřešitelné situaci. Pokud vše selže, je zde pro vás možnost vypracování podkladů diplomové práce, případně vypracování podkladů bakalářské práce na zakázku. Vše od profesionálů v oboru a stoprocentně anonymně.

Proč studenti prokrastinují

Studenti prokrastinují, protože problémy jako vyčerpání a úzkost převažují nad jejich sebekontrolou a motivací.

Konkrétně, když se studenti potřebují učit nebo pracovat na úkolech, spoléhají především na svou sebekontrolu. Kromě toho je jejich sebekontrola někdy podporována jejich motivací, která jim pomáhá dělat věci včas.

V některých případech však studenti trpí různými překážkami, jako je vyčerpání, a také demotivujícími faktory, jako je úzkost, které narušují jejich schopnost studovat a dělat práci včas. Když tyto negativní faktory převáží nad jejich sebekontrolou a motivací, nakonec prokrastinují, dokud nedosáhnou bodu, kdy se rovnováha mezi těmito faktory posune ve prospěch studentů, nebo dokud nebude příliš pozdě.

Mezi běžné důvody , proč studenti prokrastinují , tedy patří následující :

  • Abstraktní cíle, obecně ve smyslu vágnosti ohledně toho, kdy a jak chtějí studenti studovat nebo dělat svou práci.
  • Cítíte se zahlceni, často i když si nejste jisti, jak se vypořádat s aktuálním akademickým úkolem.
  • Perfekcionismus, obecně ve formě odmítnutí vytvořit dílo, které má nějaké nedostatky.
  • Strach z neúspěchu, často kvůli obavám, jak by se neúspěch mohl odrazit na schopnostech a dovednostech studenta, ať už v jejich očích, nebo v očích ostatních.
  • Úzkost, často ve světle potenciální negativní zpětné vazby.
  • Averze k úkolu, zejména v případech, kdy se studentům zdá úkol nudný nebo nepříjemný.
  • Nedostatek motivace, často v důsledku toho, že se nestarají o studijní výsledky, cítí se odpojeni od svého budoucího já nebo mají odměny, které jsou příliš daleko v budoucnosti.
  • Fyzické nebo duševní vyčerpání, často kvůli kombinaci důvodů, jako je vysoká akademická zátěž spolu s nedostatkem spánku.
  • Zášť, obecně vůči studiu nebo přímo úkolům, vůči jejich zdroji nebo vůči něčemu souvisejícímu, jako je to, že rodič tlačí na studenta, aby si vedl dobře v předmětu, který ho nezajímá.
  • Problematické pracovní prostředí, obecně v důsledku mnoha rozptýlení nebo pokušení kolem.
  • Nedostatek dostatečné komunikace ze strany učitelů, například pokud jde o neexistenci jasných pokynů a termínů.

Kromě toho jsou příčinou i určité osobnostní rysy, jako je roztržitost a impulzivita, spojeny s tendencí k prokrastinaci, což znamená, že lidé, kteří jsou přirození v těchto vlastnostech, pravděpodobněji prokrastinují.

PR články

Další články autora