Pátek, 2 prosince, 2022
magazin

S-commerce: proč by se marketéři měli zajímat o nakupování přes sociální sítě?

Kvůli pandemii se nakupování přes internet stalo ještě rozšířenější než doposud. Zároveň s tím začaly sociální sítě jako Facebook a Instagram rozjíždět online obchody, které umožňují uživatelům nakupovat přímo přes sociální sítě.

Sociální sítě a e-commerce

To, že lidé začali kvůli koronaviru ještě více nakupovat online asi není překvapivé. Potvrzuje to i průzkum, který provedly v roce 2020 UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) ve spolupráci s dalšími asociacemi. Podle tohoto průzkumu se nakupování online zvýšilo o 6-10 % napříč všemi produktovými kategoriemi.

Mnoho lidí také tráví spoustu času na sociálních sítích. Podle The Digital Global Overview Report (2021) tráví lidé celosvětově na sociálních sítích každý den v průměru 2 hodiny a 25 minut.

Facebook proto spustil v roce 2020 Facebook Obchody (Facebook Shops), kde si firmy mohou vytvořit svůj online obchod. Lidé tak mohou rovnou nakupovat přes Facebook aniž by se museli proklikávat na webové stránky firmy nebo e-shop.

Instagram, který spadá pod Meta (Facebook) tuto funkci také umožňuje. Lze také nakupovat například přes Twitter, Pinterest nebo WhatsApp.

Je s-commerce jen přechodný trend?

Cílem s-commerce je nabídnout uživatelům pohodlnější a rychlejší nakupování než tradiční e-commerce. Podle průzkumu HubSpotu z roku 2021 přes 50 % dotázaných uvedlo, že si už něco přes sociální sítě zakoupilo. Nejčastěji to bylo přes Facebook (36 %), Instagram byl na druhém místě s 24,5 %.

A nezdá se, že s-commerce jen tak odejde. Podle statista.com až 80 % amerických firem očekává, že přes sociální sítě začnou prodávat v následujících 3 letech.

Sociální sítě jsou užitečný nástroj, jak zvýšit povědomí o své značce, pomáhají však také zvýšit roční tržby. Současné prognózy totiž poukazují na to, že nakupování přes sociální sítě se bude jenom rozšiřovat.

PR články

Další články autora