Pátek, 2 prosince, 2022
magazin

4 chyby, které při podnikání bolí nejvíce. Dá se jim vyhnout

Co prozradila o podnikání pandemie?

Práce z domu, omezení setkání, porady na dálku či větší důraz na digitální služby. Mnoho firem sice dlouhodobě provedlo do svého podnikání širokou škálu digitálních služeb, protipandemické opatření v první polovině roku však náběh technologií urychlily.

Firmy a podnikatelé byli ze dne na den nuceni komunikovat s klienty i zaměstnanci na dálku, virtuální posílat dokumenty nebo snažit se o vyšší návštěvnost aplikací, webstránek či e-shopů.

Některé firmy vyvinuli vlastní řešení, jiné se spolehli na externí. Ne vždy se však rozhodli směřovat pozornost a aktivitu správným směrem. Výsledkem byly pokusy, omyly a nejednou i ztráty dat či zákazníků. Zkušenosti úspěšných však ukazují, že v digitálním světě je nejdůležitější spoléhat se na kvalitu a bezpečnost. Kromě toho je třeba se vyhýbat čtyřem základním chybám.

  1. Malé technologické povědomí

Jednou z prvních výzev pandemie bylo ve firmách nastavení komunikace na dálku. Nejen se zákazníky, ale také s kolegy.

„Omezení sociálních kontaktů znamenalo, že osobní setkání se změnily na telefonáty a komunikaci přes e-maily, webové videoaplikace či sociální sítě,“ říká Marián Bulík, finanční analytik OVB Allfinanz Slovensko.

V této situaci dokázali větší firmy ocenit vlastní a na míru připravený firemní systém. Začali využívat digitální cesty komunikace s klientem a podobně se rozhodli podepisovat i dokumenty. Menší firmy často neměli dostatek kapacit na přípravu řešení, dokázali se však přizpůsobit a najít na trhu vhodné řešení.

„Na vnitrofiremní komunikaci používáme platformu ZOOM a neustále přicházíme s novými technologiemi a vylepšeními, které umožňují nahradit osobní kontakt zprávami,“ říká majitel marketingové agentury High 5 studio Patrik Belanec.

Některé firmy však nenašli vhodné nástroje, aby dokázali své podnikání technologicky posunout. Proto v době pandemie začaly stagnovat.

Na internetu je přitom množství řešení prakticky na každý problém. Vždy je však nutné zohlednit vlastní potřeby, cenu, kvalitu a hlavně bezpečnost. Ta je v online světě klíčová. Některé firmy si přesto technologická řešení stále nevybírají správně.

  1. Řešení na zkoušku nefungují

„Mnohé firmy hledají nejlevnější cestu ze strachu, jestli to bude fungovat. Je to problém, protože levné není vždy dobré nebo profesionální. Následně dosáhnou při neodborné asistenci či zajišťování přechodu do online slabé výsledky a klient je nespokojený, „konstatuje Belanec.

Při takových řešeních navíc hrozí únik údajů, výpadky či chybějící podpora. Může to nejen znepříjemnit práci, ale výrazně zkomplikovat i samotné podnikání. Proto je vhodné hned od začátku vsadit na spolehlivé a ověřené řešení. Vyhnete se zklamání, problémem i zbytečným slepým uličkám.

  • Chybí záloha a ochrana dat

Velmi častým důsledkem nesprávné zvolených technologických řešení je ztráta firemních dat. Příčinou bývá nevhodné nastavena nebo nedostatečně zabezpečená záloha dat.

„Znám mnoho případů, kdy klienti nic nezálohovali a přišli o všechna data, ať už hacknutí nebo selháním techniky,“ říká Belanec.

„I proto využívám dva druhy záloh – externí pevný disk určený pouze na zálohy a cloudové řešení,“ dodává k důležitosti ochrany firemních dat.

Bezplatné řešení sice nemusí být špatné, často jsou však omezené. Příkladem je klasické cloudové úložiště Disk Google. Poskytuje bezpečný prostor, ale na větší firemní data už taková verze nestačí.

Spolehlivým a bezpečným řešením je Orange úložiště. Poskytuje přístup k datům, ať jste kdekoli. Můžete je bezpečně ukládat a sdílet s kolegy a synchronizovat mezi zařízeními jako počítač, tablet či mobil. Navíc jsou neustále chráněny.

Celá firma tak nemusí sedět v kanceláři a kolegové mají všechna potřebná data u sebe. Velkou výhodou je i bezpečnostní stránka. Data jsou uložena v bezpečí v Orange Techpark, kde má své technologie uloženy i samotný operátor.

Řešení je vhodné pro všechny typy firem a velikost prostoru úložiště je možné přizpůsobovat. V rámci flexibilního způsobu práce s úložištěm je řešení ideální i na sdílení dokumentů s klienty.

  1. Nevhodně zvolená technologie

I firmy, které již na internetu podnikali a s technologiemi měli více zkušeností, v době pandemie často zaznamenali nápor na svých webových stránkách a jejich přetížení. Jednou z rychlých možností bylo zvýšení kapacity stránky.

To si však od provozovatele serverů vyžádalo změnu škálování, která nebyla zdarma. Proto se společnosti, kterým dosud stačil běžný hosting, začali poohlížet po vhodnějších řešeních. Jedním z nich je i vlastní server.

PR články

Další články autora